De cursus kindermassage
Doelgroep
De cursus is geschikt voor kinderen vanaf 2 jaar en kan individueel of in groepsverband gevolgd worden.
Intake
Na een intakegesprek zal er ˝ uur tijd besteed worden aan de massage.
Er kan dan besloten worden dit te vervolgen in groepsverband of individueel.
Daarna volgen respectievelijk 3 (groeps-) of 2 (individuele) lessen van 1˝ uur, waarin spelenderwijs wordt geleerd om voeten, handen, rug en buik te masseren.
Kleding tijdens de massage
Bij de massages draagt je kind alleen ondergoed, maar als hij/zij het prettiger vindt de kleding aan te houden is dit ook geen probleem. Het is goed mogelijk over de kleding heen te masseren.
Het is handig om beiden gemakkelijk zittende, goed wasbare kleding te dragen.
De schoenen moeten tijdens de massage uit.
Zintuigen leren gebruiken
Ik werk met thema's, met muziek en met spelletjes om het kind te leren zijn/haar zintuigen te gebruiken, waarbij het voelen een belangrijk onderdeel is. Verder gaat het er vooral om dat iedereen er plezier in heeft.
Thema's die gebruikt worden zijn:
- Leren voelen met handen en voeten
- Regen en zon
- Kabouteren
Aanraking kun je leren
Massage mag nooit opgedrongen worden, het kind moet het willen en prettig vinden. Als hij/zij moeite heeft met aanraking zijn er methoden om hiermee om te gaan, wat per situatie bekeken moet worden. Vaak vergt dit wat meer geduld en tijd, waarbij goed geluisterd zal worden naar de wensen van het kind.
Ook als het voor jou als ouder lastig is je kind aan te raken bestaan er methoden om je daarbij te begeleiden.
Massageolie
Er kan met biologische olie gemasseerd worden. Deze is bij de cursus inbegrepen.
Overige onderwerpen
Tijdens de koffie wordt aandacht besteed aan thema's zoals massageolie, aromatherapie en spelletjes, terwijl je kind lekker kan nagenieten, spelen of een kleurplaat kan kleuren.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------- Sitemap:
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
|